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ANHANG • APPENDIX DENKWÜRDIGES DETAIL • CONSIDERED DETAIL
DENKWÜRDIG
HONIGSÜSS: HEADQUARTER DER NETWORKING-APP BUMBLE IN AUSTIN/TEXAS
B ees and flowers - in this country, almost every cautiously educat-
ed child knows this parable. The business concept of the online
dating platform "Bumble" has also benefited from the very fat bumble-
bee. The networking app pursues the objective of promoting relation-
ships in all circumstances - not only with respect to love, but also to
friendship and business. It is supposed to work like a beehive, so that
what belongs together can come together – at a cultivated level. The
real-life headquarters of the virtual dating platform is located in
Austin, Texas and celebrates the brand name. In allusion to the bum-
blebees, hexagons are omnipresent. Tiles, carpets, walls, shelves and
luminaires are inspired by this shape. The colour is dominated by
honey yellow. The interior design of the "beehive" was designed by
Mark Odom Studio & JEI Studio. In the office, you can read "Make the
first move" in large letters - Bumble's motto for taking the initiative.
The special thing about Bumble is that swarming out, i.e. "daring to
take the first step by app", is entirely up to the women. The dating app
records over 500 million first moves within four years. "Success sto-
ries" on the Bumble homepage, namely photos and stories of happy
couples, testify to the success of the networking platform. It is not
known whether couples that came together thanks to Bumble (have to)
call their beloved ones "honey"...
https://markodomstudio.com • www.bumble.com
Fotos: Casey Dunn, US-Austin/Texas
B ienchen und Blümchen – dieses Gleichnis ist hierzulande fast jedem behutsam aufgeklärten
Kind bekannt. Die ganz dicken Brummer, sprich die Hummeln oder bumblebees, hat sich auch
die Online-Dating-Plattform „Bumble“ in ihrem Business-Konzept zunutze gemacht. Die Networking-
App verfolgt das Ziel, Beziehungen in sämtlichen Lebenslagen zu fördern – nicht nur in der Liebe,
sondern auch in Freundschaft und Business. Wie in einem Bienenstock, einem „beehive“, soll es
zugehen, damit zusammenfindet, was zusammengehört – und zwar auf kultiviertem Niveau. Das
reale Headquarter der virtuellen Dating-Plattform liegt in Austin/Texas und zelebriert den Marken -
namen. In Anspielung auf die bumblebees sind Hexagone allgegenwärtig. Fliesen, Teppiche, Wände,
Regale und Leuchten sind inspiriert von dieser Form. Farblich dominiert Honiggelb. Das Interior
Design des „Bienen stocks“ stammt von Mark Odom Studio & JEI Studio. In großen Lettern ist im
Office „Make the first move“ zu lesen – Bumbles Devise zum Ergreifen von Eigeninitiative. Das
Besondere ist, dass das Ausschwär men, sprich das „Per-App-den-ersten-Schritt-wagen“, bei Bumble
aus schließlich den Frauen obliegt. Über 500 Millionen first moves kann die Dating-App innerhalb
von vier Jahren verzeichnen. „Success stories“, nämlich Fotos und Geschichten glücklicher Paare,
zeugen auf der Bumble-Homepage vom Erfolg der Kontaktbörse. Nicht bekannt ist, ob dank Bumble
fündig gewordene Paare ihre Schätzchen „honey“ nennen (müssen) ... wa
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