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ANHANG • APPENDIX  DENKWÜRDIGES DETAIL • CONSIDERED DETAIL


                DENKWÜRDIG






                HONIGSÜSS: HEADQUARTER DER NETWORKING-APP BUMBLE IN AUSTIN/TEXAS



                                                                                        B   ees and flowers - in this country, almost every cautiously educat-
                                                                                            ed child knows this parable. The business concept of the online
                                                                                        dating platform "Bumble" has also benefited from the very fat bumble-
                                                                                        bee. The networking app pursues the objective of promoting relation-
                                                                                        ships in all circumstances - not only with respect to love, but also to
                                                                                        friendship and business. It is supposed to work like a beehive, so that
                                                                                        what belongs together can come together – at a cultivated level. The
                                                                                        real-life headquarters of the  virtual dating platform is located in
                                                                                        Austin, Texas and celebrates the brand name. In allusion to the bum-
                                                                                        blebees, hexagons are omnipresent. Tiles, carpets, walls, shelves and
                                                                                        luminaires are inspired by this shape.  The colour is dominated by
                                                                                        honey yellow. The interior design of the "beehive" was designed by
                                                                                        Mark Odom Studio & JEI Studio. In the office, you can read "Make the
                                                                                        first move" in large letters - Bumble's motto for taking the initiative.
                                                                                        The special thing about Bumble is that swarming out, i.e. "daring to
                                                                                        take the first step by app", is entirely up to the women. The dating app
                                                                                        records over 500 million first moves within four years. "Success sto-
                                                                                        ries" on the Bumble homepage, namely photos and stories of happy
                                                                                        couples,  testify  to  the  success  of  the  networking  platform.  It  is  not
                                                                                        known whether couples that came together thanks to Bumble (have to)
                                                                                        call their beloved ones "honey"...
                                                                                        https://markodomstudio.com • www.bumble.com











                Fotos: Casey Dunn, US-Austin/Texas













                B   ienchen und Blümchen – dieses Gleichnis ist hierzulande fast jedem behutsam aufgeklärten
                    Kind bekannt. Die ganz dicken Brummer, sprich die Hummeln oder bumblebees, hat sich auch
                die Online-Dating-Plattform „Bumble“ in ihrem Business-Konzept zunutze gemacht. Die Networking-
                App verfolgt das Ziel, Beziehungen in sämtlichen Lebenslagen zu fördern – nicht nur in der Liebe,
                sondern auch in Freundschaft und Business. Wie in einem Bienenstock, einem „beehive“, soll es
                zugehen, damit zusammenfindet, was zusammengehört – und zwar auf kultiviertem Niveau. Das
                reale Headquarter der virtuellen Dating-Plattform liegt in Austin/Texas und zelebriert den Marken -
                namen. In Anspielung auf die bumblebees sind Hexagone allgegenwärtig. Fliesen, Teppiche, Wände,
                Regale und Leuchten sind inspiriert von dieser Form. Farblich dominiert Honiggelb. Das Interior
                Design des „Bienen stocks“ stammt von Mark Odom Studio & JEI Studio. In großen Lettern ist im
                Office „Make the first move“  zu lesen – Bumbles Devise  zum Ergreifen  von Eigeninitiative. Das
                Besondere ist, dass das Ausschwär men, sprich das „Per-App-den-ersten-Schritt-wagen“, bei Bumble
                aus schließlich den Frauen obliegt. Über 500 Millionen first moves kann die Dating-App innerhalb
                von vier Jahren verzeichnen. „Success stories“, nämlich Fotos und Geschichten glücklicher Paare,
                zeugen auf der Bumble-Homepage vom Erfolg der Kontaktbörse. Nicht bekannt ist, ob dank Bumble
                fündig gewordene Paare ihre Schätzchen „honey“ nennen (müssen) ...                                        wa


                                                                                                                              AIT 4.2018  •  169
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